Polskie prawo nie wymaga od właścicieli firm posiadania pieczątek, jednak ich brak może przysporzyć wiele nieoczekiwanych trudności. W wielu instytucjach pieczątka jest wymagana lub jej brak musimy udokumentować specjalnym oświadczeniem np. w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych i Urzędzie Skarbowym. Problem braku pieczątki napotkamy w banku podczas otwierania konta firmowego, jak również np. w przypadku zawierania polisy OC/AC dla aut firmowych. Mimo braku ustawowego nakazu posiadania pieczątek, te firmy kierują się wewnętrznymi regulaminami i wymogami sposobu zabezpieczeń dokumentów. W przypadku urzędów problem rozwiązuje zewnętrzna księgowość składająca przez siebie opieczętowane deklaracje w imieniu klienta. Rozważając wszystkie za i przeciw oraz biorąc pod uwagę konkurencyjne ceny pieczątek firmowych, dochodzimy do wniosku, że warto je posiadać. 20 – 30 złotych wydanych na ten cel, z pewnością jest warta oszczędzonego czasu i ułatwienia formalności. Pieczątka ponadto podnosi wiarygodność naszego biznesu, jest nośnikiem danych kontaktowych a w niektórych przypadkach dobrym i tanim nośnikiem reklamy w kontaktach z kontrahentami.